גיא קארו סיגל דיקור סיני

מאמרים

הרפואה הסינית וטיפולים על ידי צמחי מרפא

הרפואה הסינית וטיפולים על ידי צמחי מרפא

בכדי להבין מהו הטיפול הטבעי הטוב ביותר על פי רפואה סינית בכל הקשור לבעיות בדרכי העיכול ובגסטרו צריך קודם להבין את פעולת העיכול ומשמעותה: המזון המתעכל בגופינו הוא ממש כמו הדלק במכונית והוא אמור להזין את איברי הגוף בחומרים השונים על מנת שיוכלו לתפקד באופן יעיל ובשביל לחזק את המערכת החיסונית שלנו. לאחר כניסת המזון לוושט הוא מועבר למעי ושם הוא מתפרק למולקולות קטנות שהופכות לוויטמינים, מינרליים, פחמימות, חלבונים ושומנים והם אלו המועברים דרך מחזור הדם לשאר האיברים בגוף.

בעיות קיבה וגסטרו על פי הרפואה הסינית

ישנם סוגים שונים של בעיות קיבה וגסטרו שהעיקריים שבהם הם עצירות כרונית, בחילות והקאות, שלשולים, גזים ונפיחות, מעי רגיז  ועוד, כשלפי הרפואה הסינית עצירות ושלשולים נגרמים מאנרגיה לא תקינה במעי ובחילות והקאות  וכן נפיחות וגזים מעודף ליחה בגוף. אך על פי הרפואה הסינית ישנו הגורם הנפשי שהוא הוא במקרים רבים הגורם לכל אלו ולכן לעיתים יש צורך לטפל בפן הנפשי לפני שפונים לטפל בפן הפיזי.

היתרונות של צמחי מרפא

לרפואה הסינית ישנן מספר פתרונות או לפחות פתרונות חלקיים לתופעות הללו, כשהידועים שבהם הם דיקור סיני, טווינה, מוקסה, ועוד, והטיפול הטוב ביותר הינו טיפול על ידי צמחי מרפא. צמחי מרפא בראש ובראשונה מסייעים בזרימת הדם למעי וממנו מה שמסייע במלחמה בזיהומים שונים, אך יותר מכך הם מפחיתים את הלחץ על הקיבה מה שגורם לכל המערכת להיות יותר מאוזנת ורגועה וכך הגוף עצמו יכול לטפל בעצמו בצורה טובה יותר ואפקטיבית יותר.

קודם כל לעשות בדיקות

רגע לפני שפונים לרפואה הסינית בשביל לפתור את הבעיות הללו או לפחות להקל עליהן יש צורך ללכת לרופא ולעשות בדיקות כלליות בשביל לשלול בעיות חמורות יותר. בעולם בו אנו חיים כשישנן מחלות רבות קלות או קשות, צריך קודם כל לוודא שאין בעיה חמורה כלשהיא ורק לאחר מכן לפנות לטיפול אלטרנטיבי כגון צמחי מרפא. לאחר שעשינו את כל הבדיקות ונשללו בעיות חמורות יותר ניתן להגיע למטפל על מנת שיסייע בפתרון הבעיה. חשוב לזכור! גם כאבים קלים עלולים להצביע על בעיה חמורה ולכן אין להקל בהם ראש.

צמחי מרפא כתרופות

כיום ישנם צמחי מרפא רבים שנדחסים ומרוכזים והופכים לכדורים קטנים. בכל חנות בריאות או בית מרקחת ניתן למצוא אותם וישנם רבים מאלו המועילים מאוד כך לדוגמא צמח הפיליפנדולה שמגיע בצורה של כדור מפחית את החומצה העודפת בקיבה ומסייע בהגנה על מערכת העיכול מה שיכול מאוד להפחית את התסמינים הלא נעימים שרבים סובלים מהם. בכל מקרה, מומלץ להתייעץ עם מומחה לרפואה סינית בטרם לקיחת התרופות הללו – צמחי המרפא, בשביל להתאים את הטיפול באופן אישי.

עוד מאמרים בנושא

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותי גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור