גיא קארו סיגל דיקור סיני

מאמרים

דיקור סיני יעיל בהפחתת בחילות והקאות

דיקור סיני יעיל בהפחתת בחילות והקאות

גירוי נקודת דיקור הממוקמת בסמוך לפרק כף היד (Pericardium 6 או בשמה הסיני Nei Guan) באמצעות דיקור או לחיצה, גרם להפחתה משמעותית בבחילות והקאות, ונמצא כטיפול בטוח לשימוש וזהה ביעילותו לשימוש בתרופות נוגדות בחילות והקאות.

תוצאות המחקר מראות שבהשוואה לדיקור דמה, גירוי PC6 מפחית בחילות בשיעור של 29%, הקאות בשיעור של 30%, ואת הצורך בתרופות נוגדות בחילות והקאות בשיעור של 30%, כך דיווחו עורכי המחקר ד"ר אנה לי וד"ר לורנס ט.י. פאן, מהאוניברסיטה הסינית של הונג קונג, שאטין (Shatin).

החוקרים ערכו סקירה שיטתית (systematic review) של מאגרי מידע כגון MEDLINE, EMBASE ואחרים במהלך ספטמבר 2008, ומצאו 40 מחקרים שנערכו בהשתתפות 4,858 נבדקים. המחקרים השונים השוו מספר שיטות לגירוי הנקודה PC6 לעומת טיפול דמה (sham treatment), כדרך למניעת בחילות והקאות אחרי ניתוחים, תופעות המופיעות בכ- 30% מהמקרים של הרדמה כללית.

החוקרים מסרו כי גירוי הנקודה PC6 יעיל במידה שווה במבוגרים ובילדים, ולא נמצא הבדל מהותי ביעילות הנקודה בגירוי לא חודרני (לחיצה) לעומת גירוי חודרני (דיקור בעזרת מחט), ויעילות השימוש בנקודה זהה ליעילותן של תרופות נוגדות בחילות.

"באופן כללי, הן הרופאים והן המטופלים לא מודעים לסוג זה של טיפול למניעת בחילות אחרי ניתוח", אמרה ד"ר לי, "ולכן תרגום הממצאים הללו לטיפול קליני יכול לקחת זמן".

תרגום ועריכה: גיא קארו סיגל.

מקור:

Reuters health information, The Cochrane Library, April 14, 2009

דרכי הגעה למרפאת דיקור סיני בתל אביב

עוד מאמרים בנושא

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותי גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור