גיא קארו סיגל דיקור סיני

מאמרים

דיקור סיני לטיפול בתופעות גיל המעבר

דיקור סיני לטיפול בתופעות גיל המעבר

במחקר שהתפרסם לאחרונה בכתב העת של האגודה למנופאוזה של צפון אמריקה (The North American Menopause Society) נבדקה היעילות של דיקור סיני לטיפול בתופעות גיל המעבר.

המחקר נערך בהשתתפות 209 נבדקות בגילאים 45 עד 60 אשר חולקו לשתי קבוצות בצורה רנדומלית ומבוקרת, קבוצה אחת קיבלה עד 20 טיפולים בדיקור סיני, בעוד הקבוצה השנייה לא קיבלה טיפול (קבוצת ביקורת). המחקר התמקד בבדיקת השפעתו של הדיקור הסיני על הסימפטומים הואזומוטוריים – שהם בעיקרם גלי חום והזעות.

החוקרים מצאו כי לדיקור הסיני הייתה השפעה ניכרת, לרוב בתוך 3 טיפולים, כאשר אפקט מקסימלי הושג בתוך 8 טיפולים בממוצע. ההשפעה של הדיקור הסיני הייתה מאוד מובהקת, והשיפור נשמר לאורך ששת החודשים לאחר הטיפול בהם הנבדקות המשיכו להיות במעקב.

החוקרים דיווחו בנוסף על שיפור בתלונות משניות  – שיפור באיכות השינה, שיפור בתלונות על דיכאון, שיפור בכאבים שונים בגוף, ושיפור כללי באיכות החיים.

אוסיף ואומר מנסיוני האישי, טיפול בדיקור סיני הינו יעיל ביותר בטיפול בבעיות של גלי חום והזעות במנופאוזה, והטיפול לרוב משפיע בתוך טיפול עד שני טיפולים. נוסף על כך, ניתן להשתמש גם בצמחי מרפא סיניים המותאמים באופן אישי למטופלת, אשר נותנים גם הם תוצאות נהדרות בקליניקה.

תרגם וערך: גיא קארו – סיגל

מקור:

Avis, Nancy E. PhD; Coeytaux, Remy R. MD, PhD; Isom, Scott MS; Prevette, Kristen BA; Morgan, Timothy PhD (2016) Acupuncture in Menopause (AIM) study: a pragmatic, randomized controlled trial. The North American Menopause Society.doi: 10.1097/GME.0000000000000597

עוד מאמרים בנושא

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותי גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור