גיא קארו סיגל דיקור סיני

מאמרים

דיקור סיני נגד דיכאון - דרכי התמודדות

דיקור סיני נגד דיכאון – דרכי התמודדות

לא מעט מחקרים בדקו לאורך השנים את היעילות של דיקור סיני נגד דיכאון. גם באתר זה כבר הבאתי בעבר מחקר מצא שדיקור סיני הינו יעיל לטיפול בדיכאון, וכן יעיל בשילוב עם שיטות טיפול אחרות.
במחקר המובא הפעם, נבדקה לא רק היעילות של טיפולי דיקור סיני בדיכאון, אלא גם עד כמה זה משתלם מבחינה כלכלית בתור טיפול (Cost-Effectiveness).
למרות שזה לא נחשב לשיקול שפופולארי לדבר עליו, השיקול הכלכלי נמצא שם תמיד, בכל בחירה של טיפול, הן בטיפול פרטי והן בטיפול במסגרת הרפואה הציבורית. בשיקול הכלכלי נכלל גם הנזק הכלכלי לו גורמת המחלה. במקרה כאשר מדברים על דיקור סיני דיכאון, מדובר בנטל עצום לחברה כולה, כאשר דיכאון נחשבת למחלה הרביעית מבחינת הנטל הכלכלי לו היא גורמת. באנגליה למשל, שם נערך מחקר זה, הנטל הכלכלי הקשור בדיכאון מגיע לכדי 9 מיליארד ליש"ט בשנה, והוא צפוי לעלות בשנים הקרובות.
יתר על כן, הטיפול הקונבנציונלי המוצע לדיכאון אינו יעיל לשליש מהחולים, וכשליש נוסף אינו מתמיד בטיפול התרופתי. השילוב של גורמים אלו מביא מטופלים רבים לחפש טיפולים אחרים בהתמודדותם עם הדיכאון, ונראה שדיקור סיני נגד דיכאון  יכול להיות התשובה לכך.
במחקר הזה, החוקרים בדקו את היעילות של טיפול בדיקור סיני לדיכאון לעומת טיפול תרופתי, ולעומת טיפול פסיכותרפי.
כל נבדק במחקר קיבל טיפול בדיקור סיני (אקופונקטורה) אחת לשבוע למשך 12 שבועות, או טיפול פסיכותרפי למשך 12 שבועות, או טיפול תרופתי רגיל.
מסקנת החוקרים הייתה שגם דיקור סיני וגם טיפול פסיכותרפי יעילים יותר מטיפול תרופתי בלבד, וכן משתלמים יותר. בין השניים, הטיפול בדיקור סיני נגד דיכאון נמצא כמשתלם יותר מבחינה כלכלית, כל עוד עלות הטיפול בדיקור לא הייתה יותר מעלות הטיפול הפסיכותרפי.
החוקרים המליצו לשקול בחיוב לשלב דיקור סיני כטיפול נגד דיכאון גם במסגרת הרפואה הציבורית, ולא רק במסגרת הרפואה הפרטית, מכיוון שיש לכך גם הצדקה רפואית וגם הצדקה כלכלית.

ראה עוד: דיקור סיני בתל אביב

מקור:
Spackman E, Richmond S, Sculpher M, Bland M, Brealey S, et al. (2014) Cost-Effectiveness Analysis of Acupuncture, Counselling and Usual Care in Treating Patients with Depression: The Results of the ACUDep Trial. PLoS ONE 9(11): e113726. doi:10.1371/journal.pone.0113726

עוד מאמרים בנושא

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותי גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור