גיא קארו סיגל דיקור סיני

מאמרים

טיפול בחרדה בעזרת רפואה סינית

טיפול בחרדה בעזרת רפואה סינית

חרדה היא מצב בו הגוף מגיב כתגובה במצב חירום. כולנו חווים חרדות במקרים מסוימים בחיינו בעקבות מצבי לחץ ושינויים כאלו ואחרים, החרדה בדרך כלל היא זמנית ולא פוגעת בתפקוד התקין והיומיומי שלנו.

כאשר החרדה חוזרת על עצמה ונראה שהופכת להיות דפוס שחוזר על עצמו במצבים מסוימים, פה נדרש טיפול בחרדות. מדוע? כיוון שהחרדה נהיית "הבוס" במקום שאנחנו נהיה הבוסים. היא מחליטה מתי להופיע, עד כמה להשפיע עלינו, ופוגעת באיכות החיים. החרדה יכולה להתבטא באופן פיזי ובאופן נפשי. באופן פיזי פירושו הזעת יתר, רעד בגוף, דפיקות לב, תחושה של חנק, שיעול וסממנים נוספים, חרדה שבאה לידי ביטוי באופן נפשי מתבטאת בפחדים קשים שיש לנו בתוכנו כגון פחד מוות, פחד ממחלות, פחד מכשלון, כל אלו יכולים להביא להתקף חרדה, אך גם אם ההתקף הוא פיזי, הפחד הנפשי מלווה אותנו יום יום ומקשה עלינו לנהל את חיינו בצורה תקינה.

טיפול בחרדה באמצעות דיקור

אחת הדרכים העיקריות לטיפול יעיל של רפואה הסינית היא באמצעות דיקור – לחיצה על איזורים שונים בגוף, בהתאם למרידיאנים ומשם השפעה על הגוף ועל הנפש. כיום הדיקור נהיה פופולארי ביותר ומשולב ברפואה הקובנציונאלית בחלק מהמקרים. דיקור סיני עוזר להזרים את אנרגיית החיים בגוף, לשחרר את חוסר האיזון והנקודות החסומות בגוף. התוצאה? לאחר מספר טיפולים, בהחלט ניתן לחוש הקלה משמעותית וחזרה למרכז העצמי של האדם. כתוצאה מכך מרבית החרדות נשכחות כיוון שיש בסיס מספיק חזק מבחינה גופנית ונפשית, להתמודד עם החרדות.

טיפול בחרדה באמצעות צמחי מרפא

השיטה השנייה המקובלת מאד ברפואה הסינית היא שימוש בצמחי מרפא. הסינים ידועים כאלו שחכמים מספיק כדי להיעזר בטבע ובאוצרותיו, ומסתבר שהם יודעים על מה הם מדברים. ספר הקיסר הצהוב שנכתב לפני 2500 שנה מתייחס לשימוש בצמחי מרפא ואומר לנו כך: "אם יש חום – קרר אותו, אם יש קור – חמם אותו, אם יש יובש – לחלח אותו, אם יש לחות – יבש אותה. אם יש חוסר – מלא אותו, אם יש עודף – נקז אותו". צמחים רבים מחזיקים תכונות שונות בגבעול, בעלה, בפרח, אשר יכולות לסייע לנו עם חרדות. ניתן לייצר פורמולות שונות, מי שמורשה לכך, וכך למשל לטפל בחרדה, עצבנות, דכאון, קשיי נשימה, ועוד.

מבחינת כשרות, מכיוון שזה נועד לטיפול, רוב הרבנים מאשרים זאת.

מבחינת צמחונות, ניתן לבקש לא להשתמש בחומרים מהחי, למרות שזה כמובן יכול לפגוע ביעילות הטיפול.

מה שהכי חשוב הוא למצוא מטפל מוסמך רפואה סינית, או בשיטות נוספות, שיכול להבין אתכם ואת מה שעובר עליכם, ולעזור לכם להיכנס לתהליך טיפול בחרדה על מנת לחזור לאיזון ושקט בחיים. טיפול בחרדות הוא קודם כל האומץ להודות שזהו המצב כרגע, על מנת שנוכל לצאת ממנו ולחזור לעצמנו ללא חרדות.

עוד מאמרים בנושא

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותי גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור