גיא קארו סיגל דיקור סיני

מאמרים

"הטבע, הזמן, והסבלנות הינם שלושת הרופאים המופלאים" (אמרה סינית, מקור לא ידוע)

הרפואה הסינית מגדירה באופן ברור מהי מחלה, כיצד היא מתרחשת, מה גורם לה, וכיצד ניתן לטפל בה.

על מנת להגדיר מהי מחלה על פי הרפואה הסינית, יש להבין תחילה מהי בריאות, כלומר מהו המצב הנורמאלי על פי הרפואה הסינית.

רפואה סינית מגדירה את הבריאות כמצב של איזון יחסי בין כל האלמנטים והכוחות הקיימים באדם, כלומר מצב בו קיימת הרמוניה. מדובר במצב דינאמי, מצב לא סטטי.

קיימת תנועה מתמדת בין הכוחות השונים בגוף, בין היין ליאנג, שני הכוחות אשר בעזרתם ניתן לאפיין את כל התופעות בעולם. שני כוחות אלו לא עוצרים לרגע, קיימת השתנות מתמדת במצב האדם – הן הגופני והן הנפשי, אך עם זאת קיים ביניהם איזון, על ידי שמירה על טווח מסוים של תנועה. כאשר האיזון הזה לא נשמר, מתרחשת מחלה.
האיזון הזה יכול להיות מופר כתוצאה מגורמים שונים, אך יהיה הגורם ליציאה מאיזון אשר יהיה, החזרה לאיזון יכולה להתרחש רק על ידי האדם עצמו, הגוף והנפש עצמם. כל הטיפולים ברפואה הסינית מכוונים אך ורק כדי לעזור לאדם לטפל בעצמו, כדי לאפשר לטבע לטפל בחוסר האיזון, על מנת לאפשר לאיזון הטבעי לחזור להתקיים.

כאשר אנחנו בוחנים את פני הדברים על פי הבנה זו, ניתן להסתכל על הטיפול בדיקור סיני כעל דרך בעזרתה ניתן לתת לגוף, או יותר נכון, לתת לאדם, מידע לגבי השינוי שעליו לעשות על מנת לחזור לאיזון, כלומר לאפשר לאדם ללמוד איך עליו להתנהג, באמצעות לימוד שלא בדרך האינטלקט אלא דרך הגוף ובעזרת המחטים.

בזמן טיפול בדיקור סיני, וזמן מה אחריו, המטופל יחוש לרוב שיפור במצבו. שיפור זה ימשך בטיפולים הראשונים מספר שעות או מספר ימים, ומפעם לפעם, מטיפול לטיפול, זמן ההקלה יתארך, והזמן והחומרה של התלונה איתה המטופל הגיע לטיפול יפחתו בהדרגה, ככל שהאדם מסוגל ללמוד, עד להגעה לריפוי מספק.

בהקשר זה מעניין לציין את ההבדל בין ילדים לקשישים. כשם שילדים עסוקים כל הזמן בחקירת העולם שסביבם ובלמידה מתמדת, הם גם מגיבים במהירות ובעוצמה לטיפול בדיקור סיני, לעיתים בתוך דקות בודדות. קשישים לעומתם, מתקשים ללמוד דברים חדשים ונוטים יותר להתקבע בדפוסים ישנים, ואכן מגיבים לדיקור יותר באיטיות, ודורשים יותר גירוי על ידי מחטים ויותר זמן עד להחלמה, למרות שגם הם מפיקים תועלת רבה מטיפול בדיקור סיני, תוך כדי למידה איטית יותר. אפשר אולי להתנחם בכך שלקשישים יש לרוב יותר סבלנות וזמן פנוי מאשר לצעירים…

עוד מאמרים בנושא

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותי גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור