גיא קארו סיגל דיקור סיני

מאמרים

"מים זורמים אינם נתקעים, ציר הדלת אינו מחליד" (סאן סימיאו)

אמרה זו לקוחה מכתביו של הרופא הסיני הנודע בן המאה השביעית סאן סימיאו
(Sun Simiao), רופא אשר תרם רבות להתפתחותה של הרפואה הסינית.
באמרה זו סימיאו מדבר על חשיבותה של התנועה על פי הרפואה הסינית – תנועה בכל המובנים – תנועה בחיים, תנועה בגוף ותנועה בנפש. היכן שיש תנועה אין מחלה.
על פי הרפואה הסינית, בתוך גופנו מתרחשת תנועה מתמדת: תנועה של צ'י, תנועה של דם, תנועה של נוזלים ועוד. חוסר בתנועה יוצר "חלודה", יוצר תקיעות, המוציאה את האדם מאיזון ומובילה למחלות.
ישנן דרכים שונות לשמור על התנועה התקינה, להלן כמה מהבסיסיות והחשובות שבהן:

נשימה – כל התעמלות נכנסת תחת ההגדרה של נשימה ברפואה סינית, מכיוון שנושמים יותר עמוק בזמן פעילות גופנית. מסיבה זו פעילות שבה מתבצעת נשימה רגועה ועמוקה מומלצת יותר, אך כל פעילות מתונה מבורכת.

אוכל ויציאות – האוכל שאנחנו מכניסים לגוף יקבע במידה רבה את סוג היציאות שיצאו מהצד השני של אותו הצינור (מערכת העיכול), ומה שקורה בדרך בין שני הפתחים (קרי העיכול) הינו תהליך של תנועה שצריך להתבצע בקצב מסוים- לא מהר מידי, לא איטי מידי. לכן חשוב לצרוך מזון המתאים לאדם ולמצבו הבריאותי באופן אישי. כמות המזון צריכה להיות מספיקה אך לא מוגזמת. עודף אכילה יתקע את הצ'י של הקיבה ולא יאפשר תנועה תקינה מטה של המזון, בעוד שלא מספיק מזון (או מזון לא מתאים) לא יאפשר את התנועה.

שתייה והשתנה – התנועה של הנוזלים בגוף חשובה מאוד. צריך לשתות ולהשתין מספיק. ההשתנה צריכה להיות פרופורציונאלית לשתייה – לא יותר מידי, לא פחות מידי.

רגשות – חשוב לשמור על תנועה של רגשות, כלומר על הבעת רגשות, על הוצאה של מה שבפנים וקבלה של מה שבחוץ.

עוד מאמרים בנושא

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותי גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור