גיא קארו סיגל דיקור סיני

מאמרים

"הגבר הוא ראש המשפחה, האישה היא הצוואר שמניע את הראש" (אמרה סינית, מקור לא ידוע)

אמרה סינית משעשת זו מציגה אמנם בצורה יפה את יחסי הכוחות בין בני זוג במשפחות רבות, אולם ברצוני להתייחס הפעם במדור זה לעניין הצוואר, ובמיוחד לכאבי צוואר.

כאבי צוואר הם תלונה שכיחה מאוד בקליניקה היום. כאשר אדם מתלונן על כאבי צוואר כרוניים מומלץ קודם כל לפנות לברור אצל אורטופד. במידה ואין ממצאים משמעותיים, אבל גם במידה ויש, כדאי לקחת בחשבון שבעיות שלכאבי צוואר הנובעים מהחזקה לא נכונה של הצוואר שכיחות מאוד, במיוחד בקרב אנשים המבלים מספר שעות מידי יום מול מסך המחשב. פעמים רבות מסך המחשב ממוקם נמוך יותר או גבוה יותר מגובה העיניים, דבר אשר גורם לכיפוף של הצוואר. כיפוף זה, כאשר הוא נעשה לאורך שעות, כפי שקורה רבות בעבודה משרדית, עלול ליצוא לחץ על הדיסקים הבין חולייתיים בצוואר, דבר אשר לאורך זמן עלול לגרום לבליטות דיסק שיתבטאו בכאב. כמו כן כיפוף הצוואר יגרום לכיווץ של השרירים בצוואר אשר צריכים להתאמץ על מנת לשמר את הכיפוף, דבר אשר ימנע אספקת דם תקינה למקום וכתוצאה מכך יגרם כאב. באותו עניין יש לשים לב שכאבי צוואר יכולים לנבוע גם מתפיסות של שרירים בכתפיים ומבעיות אחרות באזור. כאבי צוואר הנובעים מתפיסות של הכתפיים עקב תנוחת עבודה שגויה מול מחשב הינם בעיה נפוצה גם כן- הדבר שכיח כאשר המקלדת ממוקמת גבוה מידי. יש למקם את המקלדת באופן שלא יהיה צורך להרים את הידיים על מנת להגיע אליה, כך שהכתפיים יישארו רפויות ולא יצברו מתח מהרמה מתמדת שלהן עקב הרמה של הידיים אל המקלדת.

עבודה במשך שעות באותה תנוחה מהווה מאמץ לגוף, שכאשר נעשה בעקביות יום אחרי יום יכול לגרום להתפתחותן של בעיות שלד-שריר רבות. לכן, חשוב לקום, להניע את המפרקים (כולל את הצוואר), ולהימתח בכל חצי עד שלושת רבעי השעה. מומלץ גם לעשות חימום למפרקים לפני תחילת העבודה על המחשב, ממש כאילו יש בכוונתנו לבצע אימון.

באם כל העצות הפשוטות הללו לא עוזרות, או כאשר הנזק כבר נעשה, מומלץ לעשות טיפול בדיקור סיני, טיפול שהוא מאוד יעיל לכאבי צוואר, גם כאשר הם נובעים מבלט או פריצת דיסק, התנוונות של החוליות וכו', הקלה בתלונות אלו מורגשת בדרך כלל בתוך זמן קצר יחסית מתחילת הטיפול בדיקור סיני.

עוד מאמרים בנושא

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותי גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור