גיא קארו סיגל דיקור סיני

מאמרים

"ידיים קרות, לב חם" (מקור לא ידוע)

אנשים רבים סובלים מידיים ורגליים קרות, בעיקר בחורף.
רבים מתלוננים על כך שכפות הידיים וכפות הרגליים פשוט לא מתחממות, על אף ניסיונות לחמם אותם בדרכים רבות ומגוונות. נשים, הסובלות מתופעה זו יותר מאשר גברים, מתלוננות בעיקר על קושי לחמם את קצות הגפיים בלילה, דבר שלעיתים רבות מקשה עליהן להירדם, והופך לבעיה חמורה הרבה יותר.
אנשים רזים באופן טבעי מאבדים יותר חום, מכיוון שיש להם פחות שומן שישמור על חום הגוף, אולם כאשר יש קושי להתחמם, ולעיתים נראה שהידיים והרגליים פשוט לא מתחממות, אזי יש כאן בעיה שכדאי לתת עליה את הדעת.
מבחינת הרפואה הסינית יתכנו מספר סיבות לידיים ורגליים קרות, כאשר מבחינים בין שני מקרים עיקריים של קצוות קרים (ישנם מקרים נוספים אותם לא אפרט להלן): במקרה הראשון והמאוד שכיח, הידיים והרגליים קרות, כאשר האדם גם סובל מקור באופן כללי. מצב זה מעיד פעמים רבות על חסר באספקטים היאנגיים של הגוף, כלומר בחוסר באנרגיה החמה, המניעה. במקרים אלו ניתן לטפל באמצעות דיקור סיני, צמחי מרפא מחממים, וכן באמצעות אכילה ושתייה של מזונות חמים – הוספה של תבלינים מחממים כגון ג'ינג'ר וקינמון, אכילת מזון מבושל וחם והימנעות ממזונות קרים או לא מבושלים (כגון סלט טרי, פירות שיצאו זה עתה מהמקרר). אמבט חם לרגליים בתוספת שמנים אתריים מחממים (שמן קינמון, קמומיל, ג'ינג'ר) לפני השינה, ולאחריו ניגוב יסודי של הרגליים, וגרבת גרביים יכול להועיל גם כן.
במקרה השני והשכיח פחות, האדם סובל מכפות ידיים ורגליים קרות, בעוד שאר הגוף חם, והאדם לא נוטה לסבול מקור באופן כללי. מקרה זה מזכיר את האמרה " ידיים קרות, לב חם", כיוון שמרכז הגוף נשאר חם בעוד הקצוות קרים. במקרה זה, מדובר בבעיה של סירקולציה של החום בגוף, כלומר מבחינת הרפואה הסינית מדובר בבעיה בסירקולציה של הצ'י בגוף, שבין תפקידיו גם לשמור על כך שכל הגוף יהיה חם. במקרים אלו ניתן גם כן לטפל באמצעות דיקור סיני וצמחי מרפא המניעים את הצ'י. פעילות גופנית מתונה עוזרת פעמים רבות גם כן (דרך נוספת להניע את הצ'י בגוף) במקרים אלו.

עוד מאמרים בנושא

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותי גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור