גיא קארו סיגל דיקור סיני

מאמרים

דיקור סיני יעיל לטיפול במיגרנות

דיקור סיני יעיל לטיפול במיגרנות

בסקירה שיטתית (Systematic Review) שנערכה בשנת 2014 נסקרו מחקרים אשר בדקו את היעילות של הטיפול בדיקור סיני (אקופונקטורה) כטיפול לסובלים מכאבי ראש מסוג מגרנה.

בעולם הרפואי – מדעי המודרני, אחת הצורות הטובות ביותר להעריך את יעילותו של טיפול מסויים הוא ביצוע מחקר הנקרא "סקירה שיטתית" (Systematic Review) בו סוקרים את כל המחקרים הרלוונטיים בנושא מסויים, ועל סמך זה מנסים להגיע למסקנה מדעית.
מתוך 169 מחקרים שנבדקו על ידי החוקרים, רק 6 תאמו גם לקריטריוני המחקר הספציפיים וגם עמדו ברף האיכות שהחוקרים הציבו. למרות זאת, 6 מחקרים אלו מכסים יריעה רחבה של נבדקים אשר טופלו בעזרת דיקור סיני למיגרנה.
המחקרים השוו את יעילות הטיפול בדיקור סיני למיגרנה לעומת טיפול תרופתי בתרופות שונות. המחקרים השוו את השימוש בתרופות ממשפחות שונות, כולל תרופות ממשפחת חוסמי הבטא, תרופות ממשפחת התרופות האנטי-אפילפטיות, ותרופות ממשפחת מעכבי תעלות סידן, כלומר מול תרופות רבות הנמצאות בשימוש שכיח כטיפול למיגרנה.
מסקנת החוקרים הייתה שדיקור סיני (אקופונקטורה), בהשוואה לתרופות המקובלות היום לטיפול במגרנה, הינה שיטה יעילה לטיפול במיגרנות. בנוסף לכך, המשתתפים במחקרים שטופלו בדיקור סיני דיווחו על מעט מאוד תופעות לוואי, במיוחד בהשוואה לחלופות התרופתיות הקיימות.
החוקרים הוסיפו שבמחקרי המשך כדאי יהיה לבדוק את הכדאיות הכלכלית (Cost-Effectiveness)  של טיפול זה בהשוואה לטיפול בתרופות.

תרגם וערך: גיא קארו – סיגל

ראה עוד: דיקור סיני בתל אביב

מקור:

Kasle D., Kligler B. (2014) Systematic Review of Acupuncture Versus Medication for Migraine Prophylaxis,The Journal of Alternative and Complementary Medicine, Vol. 20: Issue. 5: Pages. A42-A43 (Volume publication date: May 2014) DOI: 10.1089/acm.2014.5109.

עוד מאמרים בנושא

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותי גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור