גיא קארו סיגל דיקור סיני

מאמרים

איך דיקור סיני (אקופונקטורה) משפר את איכות החיים ומטפל בכאבים?

איך דיקור סיני (אקופונקטורה) משפר את איכות החיים ומטפל בכאבים?

מחקר שנערך בבריטניה ביקש להעריך את היכולת של דיקור סיני (אקופונקטורה) להועיל לשיפור איכות החיים בטיפול בכאבים שונים, בהסתמך על מחקרים שנערכו עד היום.

החוקרים בדקו 28 מחקרים איכותיים שונים (RCT`s), הכוללים סך של 18,000 נבדקים. החוקרים התמקדו במחקרים שבדקו את השפעת דיקור סיני בטיפול בשלושה מצבים רפואיים – כאבי ראש, כאבים מוסקולוסקלטליים (שריר-שלד), ואוסטאוארטריטיס של הברך (שינויים שחיקתיים של מפרק הברך).

השפעות הדיקור נבדקו אל מול השפעת הטיפול הקונוונציונאלי ו/או מול טיפול דמה בדיקור סיני (Sham Acupuncture).

מכיוון שמדובר במחקרים רבים ושונים, החוקרים בנו מודל דרכו הם תרגמו את כל הנתונים מהמחקרים השונים לתוך מדד אחיד- מדד ה  EQ-5D, מדד אשר פותח באירופה במטרה להעריך את השפעתם של טיפולי בריאות שונים על איכות החיים, ודרכו ניתן למדוד את היעילות של טיפול מסויים.

החוקרים התמקדו לפיכך במחקר זה בשאלה האם דיקור סיני יעיל בהפחתת כאב ובהעלאת ערך מדד איכות החיים על פי EQ-5D, כפי שדווח על ידי הנבדקים.

תוצאות המחקר הראו כי דיקור סיני יעיל בהפחתת כאב ובשיפור איכות החיים, והוא יעיל יותר מאשר טיפול דמה (Sham Acupuncture) ואף יעיל יותר מהטיפול הקונוונציונאלי בהפחתת כאבים אלו ובשיפור איכות החיים.

תרגם וערך: גיא קארו-סיגל

ראה עוד: דיקור סיני בתל אביב | דיקור סיני בטבריה ועמק הירדן

מקור:

Manca A., Sculpher M., Saramago P., Weatherly H., Patton T.(2013), Estimating the clinical and quality of life benefits of acupuncture from multiple level data sources. Quantitative Methods and Theoretical Developments

עוד מאמרים בנושא

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותי גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור