גיא קארו סיגל דיקור סיני

מאמרים

"עדיף לחפור באר לפני שצמאים" (אמרה סינית, מקור לא ידוע)

לאמרה עתיקה זו, שמקורה ככל הנראה בסין, ישנן גרסאות שונות בשפות שונות ברחבי העולם, ומשמעותה ברורה – עדיף להתכונן מבעוד מועד למה שעתיד לקרות בכל אופן.
משמעות זו מקבלת משנה תוקף כשאנו עוסקים ברפואה: כשם שבמוקדם או במאוחר כל אדם יחוש צמא ויחפש מים לשתייה, כן במוקדם או במאוחר כל אדם יחלה, או יזדקן, יחלש, ויחפש טיפול וסעד.
הרפואה הסינית באה ואומרת – אל תחכה! פעל היום!
על פי הרפואה הסינית, רפואה מונעת הינה הרפואה העליונה. לכן לא כדאי לחכות לזמן שחולים על מנת לקבל טיפול, אלא כדאי להיות מטופלים כעניין שבשגרה – להקפיד על אורך חיים נכון, תזונה נכונה, ובתקופות מסוימות לקבל טיפולים מונעים.
בעבר, וגם היום בסין, אנשים רבים פונים לרופא שלהם עם בוא הסתיו ומבקשים מרשם לפורמולת צמחים כרפואה מונעת. מדובר בקומבינציה של צמחים מחזקים, במיוחד צמחים מחזקי יין (כלומר מזינים את האספקטים הקשורים בקרירות, נוזלים, תנועה איטית ומחזורית, לילה, חורף, שינה, ועוד…), בשילוב עם צמחים על פי האבחנה האישית של כל מטופל (בסינית נקרא Gou Fang = "מרשם בג'ל", מכיוון שלרוב נילקח בצורת ג'ל הנוצר משימוש במספר צמחים ג'לטיניים). המטופל לוקח את הפורמולה הזו במשך הימים הכי קרים של החורף – עונת השנה בה האספקטים היינים מגיעים לשיאם, ובצורה זו מאפשר את שימורם וחיזוקם של כוחות אלו.

עוד מאמרים בנושא

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותי גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור