גיא קארו סיגל דיקור סיני

מאמרים

"נמלה אחת יכולה למוטט סכר שלם" (אמרה סינית, מקור לא ידוע)

אנשים פונים לטיפול בגלל סיבות שונות. במקרים רבים מדובר בבעיה ברורה וחמורה הפוגעת באיכות החיים באופן משמעותי, כמו למשל כאב גב או כאב באחד הפרקים בגוף אשר מגביל מאוד ניהול של חיים נורמאליים אליהם המטופל רגיל. ההגעה לטיפול נעשית בכוונה למצוא מזור לסבל הנגרם עקב התלונה העיקרית של אותו המטופל. לעומת זאת, קיימים מקרים אחרים בהם אדם פונה לטיפול בעקבות תלונה כלשהי, וכאשר אנחנו מבררים לעומק את מהות הבעיה, אנחנו מגיעים למסקנה שהמטופל התעלם מפגיעתה הרעה של "נמלה", כלומר התעלם ממצב פתולוגי כלשהו שנראה חסר חשיבות, אבל לאורך זמן הביא לפגיעה משמעותית בבריאות.

על מנת להסביר את כוונתי, אביא להלן מקרה מהקליניקה:

מיטל (שם בדוי) בת 36, בריאה בדרך כלל. הגיעה לטיפול בתלונה של גזים והרגשת נפיחות בבטן מזה מספר שנים. בדיקות גסטרוסקופיה, קולונוסקופיה, וצליאק נמצאו תקינות. במהלך האבחון הסתבר שהיא גם סובלת מעצירות חמורה, עודף משקל קל, ועייפות. כששאלתי על התיאבון שלה ענתה "אתה לא רואה?! יש לי תיאבון מוגזם, ואני נאבקת בהשמנה". לבקשתי, מיטל הכינה יומן תזונה בו היא רשמה את כל מה שהיא מכניסה לפיה – אוכל ושתייה – במשך שבוע ימים. שבוע אחר כך, מיטל הגישה לי את יומן התזונה שכתבה – פתק קטנטן ובו רשום שם של מאכל אחד עד שניים בכל יום, למשל: "יום ראשון – מג'אדרה ומלפפון". שאלתי אותה מתי היא אכלה כל מנה שרשומה, ומה עוד היא אכלה.

מיטל ענתה שהיא אוכלת ארוחה אחת בלבד ביום, בשעות הערב, והיא גם כמעט בכלל לא שותה, למעט 3 כוסות קפה מידי יום. כך היא נוהגת ב 15 השנים האחרונות לפחות. מרגע זה, התמונה הייתה ברורה מאוד – כל תלונותיה החלו בעקבות תיאבון ירוד ותזונה לקויה, כאשר לא ברור מה הופיע קודם. מצב זה המתמשך לאורך שנים הוביל לתהליך עיכול איטי, עצירות, גזים, נפיחות, עייפות ועודף משקל. ההתעלמות מהתיאבון הירוד, התעלמות שאולי הייתה מכוונת על מנת לנסות למנוע עודף משקל, הובילה במשך הזמן לכל הבעיות הנוספות אשר פגעו קשות בתפקודה של מיטל. הטיפול כלל שינוי תזונתי במקביל לטיפול באמצעות צמחי מרפא סיניים ודיקור סיני. שיפור משמעותי ניכר כעבור כחמישה שבועות של טיפול.

עוד מאמרים בנושא

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותי גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור