גיא קארו סיגל דיקור סיני

מאמרים

מה אתם יודעים על דיקור סיני וטיפול בצמחי מרפא?

מה אתם יודעים על דיקור סיני וטיפול בצמחי מרפא?

דיקור סיני בשילוב טיפול בצמחי מרפא הם תורה עתיקת יומין שמקורה בידע העצום שנצבר ברפואה הסינית המסורתית במשך אלפי שנים. בסין טיפולים אלו הם חלק בלתי נפרד ממערך הרפואה ואינם נתפסים כטיפולים אלטרנטיביים. במערב לעומת זאת, גילו את יתרונות הרפואה הסינית המסורתית רק בעשורים האחרונים וחולים שהתייאשו משיטות הפעולה של הרפואה המערבית הקונבנציונאלית או הבינו את היתרונות בשילוב בין שתי השיטות – הפכו את שיטת הרפואה העתיקה הזו לדרך חיים המספקת מזור.

מה זה דיקור סיני?

דיקור סיני (או: אקופונקטורה) הינו טיפול שנועד לייצב את אנרגיית הצ’י, שמשמעותה בסינית: "אנרגיית החיים". על פי מתודולוגיה זו כל איברי הגוף ומערכותיו יוצאים מאיזון, אם מעודף צ'י באזור מסוים או מחסור באחר וגם על ידי חסימת הזרימה בין מערכות הגוף. חוסר איזון בין יין ליאנג ופגיעה בחמשת האלמנטים היסודיים שהם מתכת, עץ, מים, אש ואדמה גורמים לאנרגיית צ’י קלוקלת – מטרת הדיקור הסיני להחזיר את האיזון שאבד לגוף ובעזרת הטיפול לשפר את בריאותו של החולה.

מהם צמחי מרפא?

הטבע כידוע הוא מקור בלתי נלאה לפיתוח אמצעי מרפא. שימוש בצמחי מרפא במערך הרפואה הסיני תועד כבר לפני אלפי שנים, והידע שנאצר בתחום הוא עצום. לצמחי המרפא הסינים, כמו הדיקור הסיני, יכולת לאזן את אנרגיית הצ'י בגופנו כשלכל צרה בריאותית מתאימה פורמולת צמחים ייחודית.

על אף שכל אחת משיטות הטיפול יעילה גם בזכות עצמה, מחקרים רבים הוכיחו כי דווקא בשילוב של דיקור סיני ושימוש בצמחי מרפא יש יתרונות רפואיים גדולים יותר וסיכויי החלמה גבוהים במיוחד – כאשר השילוב בין השתיים הוא מכפיל כוח.

באילו בעיות רפואיות מטפלים באמצעות דיקור וצמחי מרפא?

מטופלים רבים מעידים על השיפור במצבם הבריאותי לאחר טיפול בדיקור סיני. הם מדווחים על יעילות בשיפור הסיכוי להיכנס להיריון במהלך טיפולי הפריה, בהפחתת כאבי גב, בשיפור איכות חייהם של הסובלים מדלקות מפרקים שונות, בשיפור מצב עורם של אנשים הסובלים מבעיות אלרגיה וגירויי עור, בהחזרת הזקפה ובטיפול במיגרנות. צמחי המרפא המשולבים בטיפול אינם אמצעי ריפוי בפני עצמם, אך משמשים כתוספת  לטיפולים שונים – בין אם קונבנציונליים ובין אם טיפולים הנחשבים לאלטרנטיביים.

אנו חיים בעידן בו ברור כבר למספר רב של אנשים כי לסגולות של צמחי המרפא והטיפולים עשירי המסורת של רפואה סינית יש ערך רב. למרות זאת, עדיין רווחת התפיסה שטיפולים אלו אינם ברירת המחדל. אין ספק כי לכוחן ההולך וגובר של קופות החולים וחברות התרופות משקל רב בדחיקת שיטות הרפואה העתיקות אל מחוץ לגבולות הרפואה האלטרנטיבית. אך אין טוב יותר מבחינה של תוצאות הטיפול כדי להבין ששיטות הרפואה המודרניות הן בסיס טוב, אך זוכות לעזרה ניכרת מאלו הבוחרים לשלבם עם טיפולים אלטרנטיביים. לא ירחק היום בו טיפולים הנחשבים אלטרנטיביים יהפכו לטיפולי ליבה, וזאת בעקבות התוצאות המעולות וריפוי החולים שטיפולים אלו מאפשרים

עוד מאמרים בנושא

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותי גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור