גיא קארו סיגל דיקור סיני

מאמרים

"המחלה מוצאת את דרכה לגוף דרך הפה" (אמרה סינית, מקור לא ידוע)

"המחלה מוצאת את דרכה לגוף דרך הפה", אומרת האמרה הסינית, הדבר נכון במיוחד בכל הנוגע למחלות של מערכת העיכול.
כאשר תינוק בא לאוויר העולם, מערכת העיכול שלו עדיין לא מפותחת באופן מלא. מסיבה זו, כמובן, התינוק צריך לינוק חלב מאימו. ככל שהתינוק גדל, מערכת העיכול שלו מתפתחת ומתחילה לפעול באופן יותר מלא והוא יכול להתחיל לאכול מזונות שונים, עד שבהדרגה הילד מסוגל לאכול מזון ככל הבוגרים.יחד עם זאת, לחלק מהאנשים, יש מערכת עיכול חלשה או רגישה, אם בגלל שנולדו כך, או בגלל מחלה אליה נחשפו וממה לא השתקמו באופן מלא. במערכת עיכול חלשה הכוונה היא שקשה להם לעכל מזונות שהם יותר קשים לעיכול, ובמערכת עיכול רגישה הכוונה היא לכך שמזון לא מספיק נקי או טרי יכול לגרום לבעיות עיכול קשות. כאבי בטן, גזים, שלשול, בחילות, הקאות וכדומה הינם סימפטומים נפוצים של שני מצבים אלו.
בנוסף לגורמים הפשוטים והקלים מאוד להבחנה האלה, קיים גורם עיקרי נוסף למחלות הנגרמות מאכילה: אכילה של מזון לא מתאים, והרגלי אכילה לא נכונים.

על פי התחום של רפואה סינית, כל אדם צריך להתאים לעצמו את המזון שיהיה הכי בריא עבורו, ומסיבה זו אין למעשה מזון בריא או לא בריא. אפילו אותו האדם בזמנים ובמצבים שונים בחייו זקוק לסוגים שונים של מזונות.

יחד עם זאת, קיימות פתולוגיות אשר הינן יותר שכיחות בהקשר של חולשת מערכת העיכול. אחת הפתולוגיות הנפוצות ביותר הינה חולשה עקב אכילה של יותר מידי מזון אשר מוגדר כ"קר" על פי הרפואה הסינית. מזון קר יכול להיות מזון הנאכל בטמפרטורה קרה או פושרת, דוגמת ירקות ופירות טריים, משקאות קרים, גלידה, וכדומה.

מזון קר יכול גם להיות מזון שיש לו אופי קר דוגמת חיטה, חלב, מלפפון, אבטיח וכדומה.

על פי הרפואה הסינית, מערכת העיכול עובדת בטמפרטורה חמה, ולכן אם אוכלים מזון קר, מערכת העיכול מתקשה להפיק את התועלת המרבית מהמזון, ודבר זה יכול לגרום לשלל סימפטומים של מערכת העיכול. מסיבה זו, מומלץ לאכול בעיקר מזון שעבר חימום (בישול, הקפצה, חליטה, אידוי וכו') ולהמעיט באכילת מזון נא או קר.

עוד מאמרים בנושא

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותי גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור