גיא קארו סיגל דיקור סיני

מאמרים

"אכול את כל מאה סוגי הפרי ותוכל להפוך לאל" (אמרה סינית, מקור לא ידוע)

כולנו התחנכנו על האמונה שפירות הם מזון בריא, ושכדאי להרבות יחסית באכילתם. האמרה הסינית המובאת כאן אומרת שפירות הם אכן בריאים, אבל חשוב מאוד לגוון ולאכול סוגים שונים של פירות. פעמים רבות, כאשר בסינית רוצים לומר "הרבה", אומרים "מאה", וכאשר רוצים לומר שמשהו טוב, אזי משייכים אותו לאלים או לשמיים, ומכאן השימוש במילים "מאה" ו- "להפוך לאל".

תהליך העיכול של המזון מתבצע בגופנו בטמפרטורה גבוהה יחסית (36-37 מעלות צלסיוס לערך), בדומה לשאר התהליכים המתבצעים בגופנו. לפיכך, על פי הרפואה הסינית, המזון אותו אנו צורכים צריך להיות גם כן מחומם לטמפרטורה דומה לכל הפחות, על מנת שהגוף לא יצטרך להשקיע מאמץ רב בחימום המזון לפני שבכלל הוא יכול לעכל אותו. מסיבה זו כמעט כל המזון שהסינים צורכים עובר איזשהו סוג של חימום- בישול, אפייה, חליטה, אידוי, הקפצה, טיגון, וכו'. גם פירות לא מתחמקים מדין זה ופעמים רבות יאכלו רק לאחר שעברו בישול כזה או אחר.

כאשר אנחנו מדברים על פירות, חשוב לזכור שפירות רבים הינם מתוקים ואפילו מתוקים מאוד, וכיוון שעל פי הרפואה הסינית יש לצרוך מעט מאוד מזונות שהם מתוקים במיוחד, מנת פרי צריכה להיות מנה מאוד מצומצמת של פרי אחד או אפילו פחות. הרפואה הסינית ממליצה על מזונות אחרים כאשר מדברים על מתוק- אורז ודגנים שונים אחרים, בטטה וירקות עמילניים אחרים, למשל.

אספקט נוסף לגבי תזונה בכלל על פי הרפואה הסינית המובא באמצעות אמרה זו הוא החשיבות שבתזונה מגוונת באופן כללי. סוגים שונים ומגוונים של מזון מכילים תכונות אחרות ורכיבים אחרים, ורק כאשר אנחנו מגוונים עד כמה שניתן את התזונה אנחנו יכולים ליהנות מהיתרונות הגלומים בכל אחד ואחד מהסוגים השונים והרבים של המזונות.

עוד מאמרים בנושא

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותי גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור