גיא קארו סיגל דיקור סיני

מאמרים

צמחי מרפא לסרטן

צמחי מרפא לסרטן

הרפואה הסינית מציעה פתרונות טובים למגוון רחב של בעיות רפואיות, ומסיבה זאת גם חולי סרטן רבים פונים לטיפול ברפואה הסינית. מכיוון שמדובר בקבוצת מחלות בעלות פוטנציאל ממשי של סיכון לחיים, הטיפול האינטגרטיבי, המשלב טיפול קונבנציונלי-מערבי ביחד עם טיפול רפואה סינית, הוא לרוב צורת הטיפול המועדפת.

קיימות מספר אפשרויות למיקוד הטיפול בסרטן:

  • הטיפול יכול להתמקד בתמיכה בטיפולים קונבנציונליים – טיפול בתופעות הלוואי הקשות של כימותרפיה, הקרנות, ומצבים שאחרי ניתוח, כולל טיפול מעולה בבחילות, הקאות, חוסר תיאבון, ועייפות. וכן בהקלה על כאבים או על תופעות אחרות שמתעוררות כחלק מהטיפולים בגידולים. הטיפול יכלול שימוש בצמחי מרפא המותאמים באופן אישי לסוג הטיפול, ובמיוחד להשלכותיו של הטיפול אצל המטופל הספציפי. צמחי מרפא הסיניים יכולים להקל מאוד על תופעות הלוואי של הטיפולים הקונבנציונליים, ויכולים לעזור לעבור אותם בקלות רבה יותר. בשילוב עם טיפול בעזרת בדיקור סיני, תופעות הלוואי הקשות יכולות ליפחות דרמטית.
  • הטיפול יכול להתמקד גם בטיפול בגידולים עצמם, במקביל לטיפול הקונבנציונלי, או במקרים בהם הרופאים המטפלים החליטו שאין כרגע מקום לטיפול ויש רק להמשיך מעקב. בהקשר זה ראוי לציין מחקרים שונים אשר הראו כי שילוב של צמחים סיניים ביחד עם תרופות לסרטן מניב תוצאות יפות, כך למשל במחקר שפורסם בכתב העת לאונקולוגיה קלינית (Journal Of Clinical Oncology), שילוב הצמח Huang Qi (Rx. Astragalus membranaceus) ביחד עם כימותרפיה מבוססת פלטינום, הוכח כעדיף על טיפול בכימותרפיה בלבד עבור סרטן ריאה מסוג NSCLC. מחקרים אחרים מצאו יעילות בשימוש בצמחי מרפא סיניים גם למצבים מתקדמים של סרטן גרורתי. גם כאן, השילוב של טיפול בצמחי מרפא סיניים, דיקור סיני, וטיפול קונבנציונלי נותן תוצאות טובות מאוד.
  • במקרים של מחלה סופנית, הטיפול יכול להתמקד בהקלה על הסימפטומים, ובמיוחד בהקלה על כאבים. ניתן לעשות זאת היטב בעזרת דיקור סיני, ובתמיכה של טיפול בצמחי מרפא סיניים המכוונים לתמיכה כללית, להקלה על כאבים, או בטיפול בסימפטומים של מערכות שונות בגוף.

צמחי מרפא לסרטן והשימוש בהם קיים מזה שנים רבות בסין, ובשנים האחרונות השימוש נפוץ ברחבי העולם, כחלק מהתרחבות השימוש בצמחי מרפא סיניים בכלל. זהו תחום אשר עוזר בהתמודדות עם מחלה קשה זו, ואולי אף צופן בחובו טיפולים משולבים אשר יהיו יעילים וקלים יותר מהטיפולים הקיימים היום.

עוד מאמרים בנושא

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותי גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור