גיא קארו סיגל דיקור סיני

מאמרים

דיקור סיני (אקופונקטורה) לטיפול בכאבי גב כרוניים

דיקור סיני (אקופונקטורה) לטיפול בכאבי גב כרוניים

ארגון ה-NICE (National Institute for Health and Clinical Excellence) שהוא הרשות המקצועית המייעצת של ארגוני הבריאות בבריטניה (ה-NHS – National Health Services , מקביל לקופות החולים בארץ), הוציא לפני כשנה הנחיות חדשות בנוגע לטיפול בכאבי גב כרוניים: מעתה, ניתן להציע למטופלים טיפול בדיקור סיני (אקופונקטורה), טיפול מנואלי, וכן תוכנית אימונים של פעילות גופנית בתור חלק מהטיפול הסטנדרטי בכאבי גב כרוניים.

ארגון ה- NICE צבר לעצמו מוניטין בעולם הרפואה כגוף אמין ומקצועי שרואה לנגד עיניו את טובת הציבור, ולא מהסס להפריך את השימוש בתרופות או בטיפולים מסוימים, או להמליץ על טיפולים אחרים בהסתמך על מחקרים וניסויים. זוהי הפעם הראשונה בה ארגון ה- NICE ממליץ על טיפול כלשהו ברפואה משלימה.

היכן נפוצים כאבי גב תחתון?

כאבי גב תחתון הינם בעיה נפוצה מאוד בבריטניה, בעיה המשפיעה על אחד מכל שלושה מבוגרים בבריטניה מידי שנה, כאשר 2.5 מליון איש מידי שנה פונים לרופא עקב התלונה הזו.
על פי ההנחיות המעודכנות של NICE, בכל מקרה בו קיים כאב גב תחתון הנמשך מעבר לשישה שבועות יש להמליץ להישאר פעילים עד כמה שניתן, ולהציע מספר אפשרויות טיפול, ביניהן תרופות נוגדות כאבים, טיפולים בדיקור סיני (אקופונקטורה), טיפולים במגע, ותוכנית אימונים של פעילות גופנית. ההמלצה לגבי רפואה משלימה כוללת 10 טיפולים בדיקור, או 12 טיפולים במגע או בכירופרקטיקה.

פרופסור פיטר ליטלג'ונס (Professor Peter Littlejohns), אחראי בריאות הציבור ב NICE, אמר בראיון לBBC: "קיימת היום שונות רבה בגישות הקליניות; ההנחיות החדשות של NICE יאפשרו בפעם הראשונה גישה מסודרת והמשכית לטיפול בכאבי גב תחתון. למטופלים הסובלים מכאבי גב תחתון צריכה להיות גישה למבחר של שיטות טיפול, בכללם באמצעות דיקור סיני כאבי גב נפתרים פעם אחר פעם, אימון גופני מובנה, וטכניקות מנואליות. מטופלים אשר טכניקת הבחירה הראשונה שינסו לא תעזור להם, יוכלו לנסות טכניקה אחרת מתוך האופציות הללו".

פרופסור ליטלג'ונס הוסיף כי העלות עבור ארגוני הבריאות בבריטניה צפויה להיות מינימאלית, כיוון שהטיפולים יחסכו מהעלויות שהיו נגרמות עקב מגבלות בתנועה של חולים שלא היו מטופלים בטכניקות אלו, וכן מהעלויות של שימוש בטכניקות אחרות, פחות מבוססות מדעית.

מקור: http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/8068427.stm

 

תרגום ועריכה: גיא קארו סיגל

עוד מאמרים בנושא

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותי גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור