גיא קארו סיגל דיקור סיני

מאמרים

מהן התופעות הנפוצות בגיל המעבר

מהן התופעות הנפוצות בגיל המעבר

ההתקרבות לגיל ה- 50 עלולה להיות כרוכה בלא מעט תופעות לוואי בעיקר בקרב נשים אך גם אצל גברים. אמנם מדובר בתופעות שיכולות להופיע או שלא להופיע וכמובן שהן יכולות להשתנות מאישה לאישה. באופן כללי וגורף ניתן לומר כי התופעות הנפוצות ביותר של גיל המעבר הן גלי חום ושינויים קיצוניים בתחושת הטמפרטורה, כאבי ראש חזקים שעלולים להגיע אפילו עד כדי מיגרנות, שינויים תכופים במצב הרוח ושינויים הורמונליים נוספים. חשוב מאד לבצע טיפול בתופעות גיל המעבר על מנת לא לסבול במידה ומוכר פתרון לתופעה זו או אחרת.

כאשר מדובר בקהל הנשים, הרי שישנן נשים אשר בגיל המעבר כבר אינן פוריות, כלומר מפסיק להופיע אצלן המחזור החודשי. הפסקה זו מביאה איתה לא מעט תופעות נוספות הקשורות בתחום ההורמונלי וזו הסיבה שפעמים רבות נשים חשות כי מתרחש שינוי כלשהו בגוף או בנפש שלהן – אך קשה להן להניח את האצבע באופן מדויק על הסיבה או הגורם לכך. בתכנית טיפול בתופעות גיל המעבר ניתנת תשומת לב רבה לנושא של השינויים ההורמונליים וכך יכולה אותה אישה לנסות להגדיר במילים מהן התופעות שבהן היא מבחינה או מהן היא סובלת.

מה התופעות המוכרות והנפוצות בגיל המעבר?

תחום הרפואה מכיר בתופעות המתרחשות אצל נשים עם הגיען לגיל המעבר אך כמובן מאפשר מרווח על מנת להבין כי לכל אישה תחושות שונות ולכן כל אישה תחוש אחרת עם התקרבות לגיל המעבר. ההנחה הרפואית היא שהגוף עובר שינויים ותופעות אלה הן בעצם תופעות לוואי של אותם שינויים. מכיוון ששינויים אלה חלים בגוף באופן טבעי – אין דרך לצפות מתי בדיוק הם יגיעו וכמובן שאין דרך לעצור אותם או להתכונן לקראתם. חשוב מאד להיות ערים לקראת אותם שינויים על מנת לבדוק אפשרות של טיפול בתופעות גיל המעבר וכך להתמודד טוב יותר עם תופעות אלה.

תלונות נוספות אשר עלולות להיות קשורות בהתקרבות לגיל המעבר הן כאבים בשרירים או במפרקים, קושי לבצע פעולות מסוימות, גם אם מדובר בפעולות יומיומיות או שגרתיות, רגישות במערכת העיכול עד כדי פיתוח אלרגיות, יובש על פני העור – גם באזורים נרחבים של הגוף, איבוד תדיר של שיווי המשקל ובמקרים קיצוניים אפילו הפרעות בנשימה. חשוב לזכור שלא כל תופעות הלוואי אכן תוקפות ולכן אין אפשרות להתכונן מראש לבואן.

כאשר בודקים מה האפשרויות של טיפול בתופעות גיל המעבר חשוב להמתין ולוודא שתחושה כזו או אחרת שסובלים ממנה אכן מאובחנת כתופעת לוואי של גיל המעבר על מנת שלא להכביד על הגוף בטיפול שאינו מתאים לו שעלול להזיק במקום להועיל. תחומי הרפואה המערבית כמו גם הרפואה המשלימה מציעים כיום שלל אפשרויות של טיפול בתופעות גיל המעבר על מנת שכל אחד ואחת יוכלו למצוא את הטיפול שהכי מתאים להם.

עוד מאמרים בנושא

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותי גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור