גיא קארו סיגל דיקור סיני

מאמרים

"למרות שהרפואה (הסינית) מורכבת, ניתן לסכמה במילה אחת: יין-יאנג" (ז'אנג ג'ינג-יו)

אמרה זו לקוחה מתוך סיפרו המפורסם של הרופא הסיני הנודע ז'אנג ג'ינג-יו (Zhang Jingyue) "עבודותיו המלאות של ז'אנג ג'ינג-יו" משנת 1624, והיא מהווה סיכום יפה של התורה הסינית כולה על רגל אחת.
כל הפעילויות בחיים, כולל כל התהליכים הפיזיולוגיים, הנפשיים, והרוחניים, יכולים להיות מוגדרים ומוסברים ברפואה הסינית באמצעות הדינאמיקה בין יין ליאנג, באמצעות התנועה בין יין ליאנג, ובאמצעות ההשתנות מיין ליאנג, ומיאנג ליין. תנועה תקינה ואיזון נכון של יין ויאנג פירושם בריאות, הפרה של איזון זה, או הפרעה בתנועה זו, פירושם מחלה. מסיבה זו ניתן גם להגדיר ולהסביר את כל התהליכים הפתולוגיים באופן דומה.
לפיכך, גם כל טיפול ברפואה הסינית מכוון להשיב את האיזון שבין יין ליאנג, להשיב את התנועה לזרימה התקינה שלה, ועל ידי כך להשיב את האדם לבריאות. היחסים בין יין ליאנג אינם סטטיים, אלא דינאמיים, תמיד בתנועה. קיים שינוי מתמיד ביחסים בין כוחות אלו, שהינם מנוגדים אך משלימים זה את זה. יתרה מכך, שני כוחות אלו, שני מאפיינים אלו, תלויים האחד בשני ומגדירים אחד את השני. היין נוצר מתוך היאנג ומוגדר על ידו, היאנג נוצר מתוך היין ומוגדר על ידו. ללא יין אין יאנג, ללא יאנג אין יין, וכך גם הזרימה וההשתנות ביניהם – תהליך של תנועה ושינוי בלתי פוסקים. מידע נוסף על יין ויאנג ניתן למצוא במאמר "יין יאנג ומה שביניהם"

עוד מאמרים בנושא

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותי גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור