גיא קארו סיגל דיקור סיני

מאמרים

טיפולי רפואה סינית נגד דכאון וחרדות

טיפולי רפואה סינית נגד דכאון וחרדות

דיכאון וחרדות הינן בעיות נפוצות ביותר בעולם המערבי, בעיות שנראה שככל שחולפות השנים והעולם מתקדם הן רק מתרבות ורבים רבים באוכלוסייה גם אם אינם מודים בכך בפה מלא סובלים או סבלו בעבר מהבעיות הללו אם לתקופה מסוימת ואם לאורך זמן. דיכאון הוא מצב נפשי בו הלוקה בו נמצא זמן מסוים במצב נפשי ירוד ומה שפעם היה מרומם את רוחו היום אינו מסייע, וחרדות הן מצב דחק זמני או קבוע בו הלוקה בו מרגיש חרדה ופחד קיומי מה שמתבטא פעמים רבות גם בתגובות פיזיולוגיות כמו מחלות, כאבים מסוימים, ותגובות גופניות נוספות.

הראייה הסינית – קשר ישיר בין הגוף והנפש

ברפואה הקונבנציונאלית רווחת הדעה שאין קשר ישיר בין הגוף ובין הנפש ובעיות פיזיות צריכות להיות מטופלות ספציפית כמו גם מחלות נפש ובעיות שאינן פיזיות צריכות להיות מטופלות ספציפית ואין לערב בין שניהם. בניגוד לכך, על פי הרפואה הסינית ישנו קשר ישיר בין הגוף ובין הנפש ומצבים רבים של דחק נפשי עלולים להגיע בעקבות בעיות פיזיות כלשהן שגם בהן צריך לטפל, והפוך, בעיות פיזיות, מחלות וכאבים עלולים להגיע בעקבות מצב נפשי ירוד, חרדות, דיכאון וכדומה, וכך גם הטיפול שצריך להיות משולב ולהתייחס לשני הצדדים.

דיקור סיני

דיקור סיני הוא אחד משיטות הטיפול המקובלות ברפואה הסינית לחרדות ודיכאון ומטרת הטיפול הינה כמטרת הטיפול ברפואה הקונבנציונאלית ובטיפול התרופתי – שחרור של דופמין וסרטונין שהינם שני חומרים המשפיעים על המוח ועל המצב הנפשי. ברפואה הקונבנציונאלית התרופות עושות את העבודה וברפואה הסינית הדיקור גורם לזרימה טובה יותר של הדם באזורים ספציפיים וכך משתחררים החומרים הללו ומסייעים בהתמודדות. דיקור סיני אינו כואב כפי שרבים חושבים והטיפול מתבצע על ידי מחטים דקות שאינן מורגשות כמעט.

צמחי מרפא

עוד אחת משיטות הטיפול המקובלות ברפואה הסינית, שיטה שמוכיחה את עצמה כל הזמן והיא טיפול בדיכאון, חרדות ומצבי דחק נפשי על ידי צמחי מרפא. ישנם צמחים שלפי הרפואה הסינית מעודדים גם כן שחרור של החומרים סרוטונין ודופמין, ושימוש תדיר בצמחים הללו מראה את אותותיו תוך זמן קצר והמטופל מרגיש הקלה בהתנהלות היום יומית שלו ובתחושה הכללית. חשוב כמובן להתייעץ עם מומחה לרפואה סינית ולא לקחת צמחי מרפא באופן עצמאי בכדי שהטיפול יהיה יעיל עד כמה שניתן ומותאם כמה שיותר ספציפית למטופל.

קודם כל אבחנה מדוייקת

רגע לפני שרצים להתחיל טיפולי דיקור או צמחי מרפא המטפל צריך לעשות מספר בדיקות על מנת שיוכל לעשות אבחנה מבדלת בין הגורמים השונים לבעיות הללו. כמקובל ברפואה הסינית הבדיקה נעשית באמצעות הלשון, דופק, ואבחנת הגוף וכמובן על ידי תשאול מפורט והבנת הסימפטומים אשר הם אלו שמפריעים ללוקה בבעיות הללו בחיי היום יום.

עוד מאמרים בנושא

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותי גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור