גיא קארו סיגל דיקור סיני

מאמרים

האם ניתן לטפל בבעיות שמיעה באמצעות הרפואה הסינית

האם ניתן לטפל בבעיות שמיעה באמצעות הרפואה הסינית

אין זה סוד שבשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים, מבוגרים וצעירים, פונים לחיפוש מענה לבעיות רפואיות ובריאותיות ברפואה אלטרנטיבית ובפרט ברפואה הסינית. ישראלים רבים, כמו לא מעט אנשים בעולם, חשים שהרפואה המערבית, הקונבנציונאלית לכאורה, לא מעניקה להם את מלוא תשומת הלב שהם צריכים, שולחת אותם מהר מאוד לבצע בדיקות מיותרות ולקחת כדורים ותרופות. זאת בעוד שהרפואה הסינית, כמו לא מעט אלמנטים אחרים ברפואה האלטרנטיבית מבקשת, קודם כל לבדוק מה מצבם, האם מלבד העובדה שהם שיש להם בעיה בריאותית הם גם מתמודדים עם מצב נפשי מסוים, ורק לאחר מכן מציעה להם דרך להתמודד עם הבעיות השונות בצורה פשוטה והרבה יותר טבעית.

אך בכל זאת עולה שאלה, האם בכל מקרה אנחנו יכולים להתמודד עם בעיות באמצעות הרפואה הסינית. הרי שיש לא מעט מקרים מסובכים בהם נידרש למכשור ולתרופות של הרפואה המערבית, אז האם בכל מצב נפנה למטפלים ברפואה סינית? אנחנו נבחן זאת על ידי בעיות שמיעה.

כפי שאנחנו יודעים, מגיל צעיר אנחנו אמורים לשמור שלא יהיו לנו בעיות שמיעה ולשם כך אנחנו הולכים לבדיקת שמיעה לילדים לעיתים תכופות ובהמשך, כשאנחנו מתבגרים, אנחנו מקפידים ללכת אחת לתקופה לבדיקה שכזו על מנת לוודא, שאכן אנחנו לא מתמודדים עם בעיות שמיעה. הבדיקות, הן בדיקת שמיעה לילדים והן בדיקות בגילאים מאוחרים יותר, מתבצעות במכוני שמיעה רגילים. כעת נבדוק האם ניתן להתמודד עם בעיות שמיעה דרך הרפואה הסינית.

כיצד ניתן לטפל בבעיות שמיעה דרך רפואה סינית

כפי שאפשר להבין, על פי מטפלים בשיטת רפואה סינית, התשובה היא כן, ניתן לטפל בבעיות שמיעה דרך רפואה סינית, מהסיבה הפשוטה שכל דבר בגוף ניתן לטפל בו באמצעים שהרפואה הסינית מציעה. הטענה של מטפלים בגישה זו היא, שהרפואה המערבית לא מספקת מספיק כלים בשביל להתמודד עם הבעיות השונות ולכן יש להיעזר בשיטה שמציעה טיפולים רחבים וטבעיים יותר.

הטיפול יכול להתבצע לאחר בדיקת שמיעה לילדים או למבוגרים שמגלה שאכן יש בעיה, או במקרה שאנחנו מגלים בעיה בעצמנו. הטיפול יתבצע תחילה באמצעות ראיון מקדים שיבחן את מצבו של החולה, האם מדובר בבעיה נקודתית בשמיעה או בבעיה אשר כוללת גם אזורים אחרים בגוף ואף את מצבו הנפשי של המטופל. לאחר מכן, יוחלט באמצעות אילו צמחים ואילו אמצעי ריפוי המטפל ישתמש.

חשוב לציין, הטיפול לא יתבצע אך ורק באוזניים, הוא יכלול גם טיפול באזורים אחרים בגוף אשר יכולות להשפיע על איכות השמיעה, למשל, יתבצע טיפול בכליות ובבלוטת האדרנל הסמוכה, שכן על פי הרפואה הסינית היא יכולה לשפר את איכות השמיעה ולאפשר קליטת מים גם במקומות רועשים.

לסיכום אנחנו יכולים להבין כיצד שגם במקרה של בעיות שמיעה, רפואה סינית יכולה לעזור למי שמחפש דרכים להתמודד עם הבעיה בלי לערב את הרפואה המערבית בעניין.

עשוי לעניין אותך: דיקור סיני בתל אביב

עוד מאמרים בנושא

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותי גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור