גיא קארו סיגל דיקור סיני

מאמרים

דיקור סיני נגד חרדות

דיקור סיני נגד חרדות

דיקור סיני לחרדות נמצא כטיפויל יעיל, כך נמצא בסקירה שיטתית (Systematic Review) של מחקרים שבדקו נושא זה.
מחקר מסוג "סקירה שיטתית" (Systematic Review) נחשב לאחת הצורות הטובות ביותר להעריך את יעילותו  של טיפול מסוים, כך על פי אמות המידה המקובלות ברפואה המבוססת הוכחות (Evidence Based Medicine) אשר נהוגה כיום בכל העולם.
כאשר מדברים על דיקור סיני לחרדות במסגרת הסקירה, נבדקו נתונים ממחקרים אשר בדקו את ההשפעה של דיקור סיני על הפרעת חרדה מוכללת (Generalized Anxiety Disorder), שהיא הפרעת החרדה הנפוצה ביותר באוכלוסיה הכללית.
5-8 אחוזים מהאוכלוסיה יפתחו במהלך חייהם הפרעת חרדה מוכללת. הפרעה זו מתאפיינת בהופעה של דאגה רבה ובלתי נשלטת המופיעה באופן לא מידתי ולא רציונאלי בתגובה לארועים יומיומיים בחיי האדם. כאשר מדברים על אבחנה של הפרעה זו, מדברים על חרדה שנמשכת לפחות חצי שנה, וכוללת גם חלק מהתסמינים הנלווים כגון – מתח בשרירים, מתעייפים בקלות, קושי בריכוז, רגזנות, הפרעות בשינה, והופעה של החרדה בתפקודים שונים בחיים (כלומר לא רק בסיטואציות מסויימות).
הסקירה בדקה מחקרים בהשתתפות 443 נבדקים, אשר בדקו את היעילות של טיפול דיקור סיני נגד חרדות (אקופונקטורה) בהשוואה לטיפול בתרופות נוגדות חרדה שונות, כשכל מחקר נערך באופן אחר, והשווה את הטיפול בדיקור סיני לחרדות לעומת טיפול בתרופות שונות. הסקירה העלתה שדיקור סיני יעיל לטיפול בהפרעת חרדה מוכללת. לא היו דיווחים על תופעות לוואי כתוצאה מהשימוש בדיקור סיני לסטרס וחרדות.
מעניין לציין שהמחקרים אשר בדקו את האפקטיביות של דיקור סיני לחרדות השתמשו בלפחות שלוש שיטות שונות של דיקור סיני (כאלו יש הרבה), וכולן נמצאו יעילות באופן מובהק.
מסקנת החוקרים הייתה שדיקור סיני הינה שיטה יעילה ובטוחה לטיפול בהפרעת חרדה כוללנית.
ראה עוד: קליניקה לדיקור סיני בתל אביב
מקור:
Rui Ma, Shujun Xu, Xiuyun Wen,Qian Wu,Yanan Wu, et al. (2014) Acupuncture for Generalized Anxiety Disorder: A Systematic Review. J Psychol Psychother 4: 155. doi: 10.4172/2161-0487.1000155

עוד מאמרים בנושא

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותי גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור